Inne vs. Ute v. 17

Nehe. Det gick inte. Nu faller jag för grupptrycket och gör en inne vs. ute lista.

Inne

Interaktiva samtal
- Så roligt det är att skriva långa inlägg på tillexempel crossnetFLOW, och vad glad man blir när man loggar in och ser att någon skrivit till en! Ja inlägg är alltid roande och inne.

Flex - Lediga eftermiddagar är alltid skönt. Även om man ska jobba hemma så är det skönare än att vara i skolan. Klart inne!

Kärlek - Den där härliga pirrande känslan i magen, hjärtat som bankar. Allt i takt till våren och fågelkvitter. Den ultimata, romantiske pojkvännen. Tyvärr har jag nog inte den punkten i mitt liv. Än.

Vänner - Konstant inne och väldigt viktigt. Men just nu känns det extra bra att ha alla speciella vänner omkring mig. De som verkligen bryr sig och tröstar - utan att dalta. Stort plus.

Shopping - Finns det något så upplyftande och glädjande som en tur med cirka tio olika sorters plagg in i provrummet på H&M? Ta med några goda vänner också, så är din dag komplett och glädjen säkrad.

Resor - I sommar blir det shopping i New York. Sightseeing och hälsa på gamla kompisar. En tropisk ö, lyxiga hotell och sandstränder redan nu skulle inte heller vara helt fel.

Barnbidrag - Den dag pengarna sätts in kan man shoppa. Och shopping ligger ju som sagt på innelistan redan.

Gunga - Barnsligt? Omoget? Oh nej. Vare sig du gungar högt och fort eller bara sitter med en god bok i värmen och dinglar med benen spelar ingen roll. Gunga är bra!

Ute

0:- på kontot - Tycker inte någon motivering behövs. Ingen vill väl vara pank?

Socker - Godis är gott. Men på veckodagarna är det numera tabu. Åtminstonde för min del. Adjöss till godis, glass, snabbmat och småätning i veckorna. Hej nyttigare liv med frukt och grönt!

Magtröjor - Ser bara slampigt ut. Man behöver inte ha lååånga tröjor, men om de slutar en decimeter innan byxorna börjar, så är det bara fult.

Nationella prov - Nu är vi inne på, vadå? Sjätte, sjunde? Nu får det väl snart räcka!

Sverige - Regn. Kommunaltrafik. Oglamourösa platser som Köping, Kumla och Trosa tappar snabbt sin glans om man jämför med Kalforniens Emerald Bay, Newport Beach och Hollywood. Körkort vid 16 års ålder och konstant tropiskt klimat. Ledsen kära hemland... men du är ute.

Morsan, Farsan - Låter bara respektlöst. Jag är inte alltid överens med mina föräldrar, oh nej, men morsan och farsan låter så fult.

Dubbning - Har ni sett reklamen för Riesen? Jag avskyr när munnen rör sig helt annorlunda gentemot rösten. Texta hellre! Eller inget av det. Vi kan engelska, vi är inte helt blåsta här uppe i norr!


Nu ska jag sluta klaga. Solong, farewell

//cary

Kommentarer
Postat av: David

ang dubbning: Håller med helt och fullt. Men det allra värsta måste jag säga är amerikansk/brittisk/vadenuär tv där de, så fort nån pratar ett språk som inte är engelska, dubbar till engelska med brytning. Exempel: Såg på discovery en dokumentär om hollands dammbyggen, och så fort nån pratade (på holländska) så dämpades ljudet och istället hör man något som ska låta som en holländare som pratar engelska (?!??) och det är ju bara helt värdelöst.. Antar att du känner till fenomenet. Blöh! >_

Postat av: Karin

Ja, usch för alla former av dubbning!! förutom på Ice AGe.. där har de faktiskt lyckats helt ok.

2006-04-30 @ 15:01:12
URL: http://lovelii.blogg.se
Postat av: David

Japp. Ice Age är undantaget som bekräftar regeln. Visste inte att du hade koll på css! Funderade lite förut, o kom på att du är nog den smartaste tjej jag känner. ^^

2006-05-07 @ 18:38:32
URL: http://purelogic.blogg.se
Postat av: Cary

jag tackar och bugar. jag har ingen hyperkoll. men lite grunder kan jag. dessutom hade jag julia, som är väldigt bra.

2006-05-07 @ 19:32:52
URL: http://lovelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback