Dag 1

På grund av ett nattligt samtal (för andra natten i rad) sov jag inte mer än fem timmar i natt. Jag vaknade klockan sex, och låg och halvslumrade tills klockan sju. Då gick jag upp, och gjorde allt man bör göra på morgonen.

 

8.15 beger vi oss hemifrån, och med vissa stopp (såsom tankning och fikautfodring av min lillebror) anländer vi till Arlanda runt elvasnåret. Efter den sedvanliga bagageinlämningen och incheckningen åts en välbehövd lunch.

 70308-140

Hela familjen på väg till incheckningen

Säkerhetskollen gick bra, inget pep och ingen anklagade mig för något brott. Hursomhelst, efter lite vandrandes i Tax Free shopen gick vi på planet mot Island.
70308-141
En "lätt lunch" på flyget till Island

Tre timmar och ett antal immigrationsblanketter till USA senare kunde vi äntligen gå in för landning och få fast mark under fötterna igen.  Det varade dock inte länge. En timme senare bordade vi planet mot Baltimore, och här sitter jag nu och skriver, fyra timmar senare, med en timme och trettiofem minuter kvar till landning. Självfallet finns det ju inte Internet på planet, men svensk tid kommer klockan vara runt två när vi kommer till hotellet, så då är det ju bara att klistra in det här och spara. Sen kommer jag antagligen att somna.

 

Kameran har ideligen plockats upp, och jag är ganska nöjd med många av mina moln och ”landet-ifrån-luften” bilder, som resten av min familj verkade tycka var slöseri med batteri och minne. Men, diplomatiskt förklarade jag att vi faktiskt har både batteriladdare, kamerasladd och dator med oss, och då kan man inte slösa bort bilder. Duh? Nåväl. Som ni ser på bilden ovan har vi ideligen matats med underbar mat (inte… okej, det var väl inte illa), men det har kompenserats med godis.
70308-142

 

Jag börjar bli lite rastlös, och det är bara 14 minuter kvar på batteriet. Jag har läst ut en ELLE tidning, och ritat, och sovit, och ätit, och tittat ut igenom fönstret och gjort allt man kan tänkas göra. Och nu har jag slut på idéer. Nej vänta förresten, Nu ska jag lägga patiens tills batteriet tar slut. Läs mer imorgon, så blir det Shopping! Visste ni förresten att Converse skor går att köpa (äkta) i USA för enbart $20 paret. Det är typ 140 SEK. Så jag ska nog köpa ett, eller kanske två par till. Nåväl, batteriet sinar.

 

Ciao!

70308-143
Update: Vi kom hem klockan 04.40 svensk tid, men klockan var bara 22.40 lokalt. Nu har vi sovit, klockan är 6 på morgonen lokalt, men 12 på dagen hemma...Jag har inte ätit på 15 timmar, så jag börjar bli liiiite hungrig..Ouch.


Kommentarer
Postat av: David

Gött att du bloggar fra staterna ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback