Masterminds at work...

Okej, så det blir inga bilder. Männen med kameror har övergivit mig i en vecka, och det måhända att jag uppdaterar då. Men morgonen söndagen den 2/7, såg ut ungefär så här.

5.00 Min eländiga väckarklocka väcker mig ett det hemska pipande ljud bara en väckarklocka kan åstadkomma. Jag har inte sovit särskilt väl, och släckte ungefär vid 24.00 natten innan. Beror på att jag stod och vispade ihop pannkakssmet mellan 23.30 och midnatt. (det går långsamt vid den tidpunkten)

5.20 Okej, jag är tidsoptimist. Inte ens jag klara att göra mig iordning på 20 minuter såhär tidigt. Nu borde jag sitta på cykeln på väg till linn. Men, ja, så kan det gå.

5.32 Det är lugnt, jag ska inte vara hos linn förens 5.40. Det tar ju bara cirka 15 minuter att komma dit  :S

5.42 Jag pinnade på rätt bra, tog ju bara tio minuter. Parkera cykeln, och hoppa in i "linns bil" (det är ju förstås inte hennes, men...

5.45  Vid det här laget har du nog börjat undra vad jag, linn och emma gör i en bil på väg ut till Åby/Jursla (!!!) klockan kvart i sex en söndagsmorgon. Frukta inte, du ska snart få veta.

5.59 Linns mamma droppar oss en bit ifrån Lillsjön, och trampar gasen i botten för att komma hem till sin säng igen. Jag klandrar henne inte. Vi börjar gå mot sjön, och den grillplats som idag råkar vara vårt mål

Nu tar även en parallelhistoria vid. För just vid samma tidpunkt sitter Samuel, Emil, Dennis, David och Mattias i en bil i Kolmården, med genomskinliga nylonstrumpor över huvudena. Varför?

6.01 Seriöst, kolla tidpunkten!? Vi närmar oss vårt mål, men oroas dock över de tre lustiga filurer som ligger nere på bryggan. För det är väl inga normala människor som är vakna så här dags?

"Männen" i bilen springer in i huset de nyss stod utanför. De ska kidnappa vår goda vän. JA jag vet, det går inte riktigt ihop sig.

Hussomhelst, de binder sitt offer till armar och ben, sätter ögonbindel på honom, hörselskydd med den ljuva visan "mjaomjamjamjaomjaomjamjamjao" om och om igen, och sist men inte minst; bär ut honom och surrar fast honom i bilen. Tilläggas bör att offret är iförd endast kalsonger. Det gick väl som smort.

Citat hans mamma, som stod och begrundade vid sidlinjen:
"Han kommer få hjärtklappning stackaren. Var försiktiga. Ska jag slänga med ett par extra kalsonger om ni vill slänga i honom i sjön?" Underbart med överbeskyddande mödrar, eller hur?

6.20 Vi har fått igång elden, då sara anlänt med kol och tändvätska. Efter att ha lagt galler och satt stekpannor på elden, börjar vi laga frukost. Amerikanska pannkakor tar sakteligen form.

Kidnappningen går helt enligt planerna. Den förrvirrade pojken gör inget motstånd, och lämmnas på en bänk, blir hämtad efter en stund, körs omkringmed, kittlas med en elektrisk tanborste och mycket annat.

7.00 Okej, seriöst, vad ska vi göra. Två av de tre filurerna från bryggan vandrar sakta mot oss, fyra (med sara) ensamma tjejer och en massa mat. Vad ska vi göra? Sara blänger ilsket, och linn (lite mindre aggresion) "sara, titta inte på dem!!!!"

"Tjena"
"Eeeeh....hej"
"Har ni lite frulle åt oss eller?"
"Eeeeh..nej"
"Jomen kom igen, snälla"
"Öhhhm....."
"Vi är hungriga"
(linn) "ni kan få en brödbit var" pekar på skogaholmslimpepåsarna som ligger på en stock.
"Åh, tack! Henne gillar jag"

Tiden går, och de stannar kvar. De är väldigt bra på att snacka in sig, Den undelrigaste av dem, Simon, (eller; snubben i röd tröja) frågade linn med seriös röst.. "Asså, kan jag få stirra på ditt hår?"

Den andre till simon "Asså, du kan inte hålla på sådär."
"Men vadå. Hon har ju så fint hår!"
"Men, förstår du inte att det är obekvämt att bli stirrad på?"
"(till linn) Kom igen, bara två minuter"
(den andre igen) "Nej sa jag ju!"

7.20 Våra vänner anländer. Josef, kidnappningsoffret har fått på sig kläder, och går nu varken med ögonbindel eller bakbunden. De ser något förbryllade (våra vänner alltså) ut över att det redan sitter några andra där och käkar deras frukost.

Det visar sig att de mystiska filurerna gått ner och lagt sig på bryggan efter att ha festat igår (antagligen lite fulla) och "råkat" sommna (!?) Nu hade de sen helt enkelt råkat vaknam och insett att de var hungriga.

7.30 Frukosten severas på löpande band. Det är amerikanska pannkakor, mackor, bacon, äggröra, muffins, äppeljuice och rabarbersaft. Mums. Våra nya vänner (filurerna från bryggan) hugger glatt in, och som de gästvänliga själar vi är, matar vi dem allihop.

---Att sammanfatta allt roligt som hände eller sades under denna period är smått omöjligt, men här följer ett utdrag---

Elden tar sig ju inte!? (simon, den konstigaste av filurerna) Han reser sig upp, går en bit in i skogen och börjar rycka i ett mindre träd, samtidigt som han utstöter underliga ljud. Han kommer strax tillbaka, med ett träd uppdraget med roten och allt.

Simon till mig. "Är ni med i en sekt?" "Va?! Näe?" "Nähe. okej. Men är ni med i någon kyrka eller så då?" "Jaa, pingstkyrkan" "Jahaa..." Som om det på något sätt förklarade att vi klockan 7 var ute i skogen och lagade frukost....?

"Muffinsen blev inte så bra.... de bara smulade sig...så jag klistrade ihop dem.. men det gör nog inget..."

Och så vidare. Klockan elva skulle vi till kyrkan. Josef ska ju flytta, så det var hejdå, farväl av hans familj där, i princip. Men tiden går långsamt, och dagen blir lång, när man går upp tidigt

9.10 Dags att diska, släcka elden och samla ihop resterna av vår intressanta frukost. Farväl till den nya bekantskapen (Vilken tur de hade, att vi var där samtidigt så de slapp gå hungriga) och packa in oss i bilarna. Inget rekord, 6 platser och 9 pers. Vi har varit 12 pers på 5 platser. Skruva upp radion, ner med fönstrena, och cruisa in mot stan.

10.02 Hos David, vi kollar på en liten bit av de killarna filmat från kidnappningen. Högst roande.

10.35  Beger oss till kyrkan, och  halv sover längst bak. Vi gick faktiskt upp klockan 5, och det börjar ta ut sin rätt. Vi ockuperar en hel bänkrad, med våra påsar och väskor och matrester och disk. De såg nog rätt så komiskt ut, skulle jag tro.

13.00 Mötet har tagit slut, likaså försammlingsmötet. Klockan skulle likagärna kunna vara sex på kvällen. De andra går ut och äter, men jag beger mig hemmåt. Min bror fyller år. Folk hela kvällen. Gäsp.

Vad ska man säga? "Ingen flyttar ifrån oss ostraffat"? Nej då... men vi kommer sakna dig Josef.

Kommentarer
Postat av: Josef

Hehe,,det var en rätt rolig dag det där!

Postat av: Cary

Jaa XD asså... josef, jag tror inte jag har fattat att du kommer flytta än :s liksom...jag har ju känt dig sen du var en liten plutt....

2006-07-06 @ 13:57:27
URL: http://lovelii.blogg.se
Postat av: Julia

Hahahaha... Så ni struntade i det fina korv-temat då...? ;D

2006-07-06 @ 21:55:53
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Cary

eeeh...ja (fiew)

2006-07-07 @ 10:18:57
URL: http://lovelii.blogg.se
Postat av: Josef

ni borde testat korvgrejen!

2006-07-08 @ 00:17:36
URL: http://www.flyttarochkommeraldrigsesigen.se
Postat av: Cary

ugh neej...du hörde inte vad dom planerade...vad sägs om att ha fått en stooor bit falukorv intryckt i munnen, och sedan en munkavle utöver det.....du hade antingen dött eller spytt....

2006-07-08 @ 12:08:11
URL: http://lovelii.blogg.se
Postat av: Linn

HAHAHA!! Vad jag garvade när jag läste det här!! Speciellt när den där simon hämtade ett helt TRÄD!! Hahahaha!! LoL!

2006-07-10 @ 15:55:41
URL: http://linnlundholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback