Hjälp!

En aning disträ gick jag och tittade ner i marken, längst ut på raden som jag och mina vänner så fint gick i. När jag tittade upp stirrar jag rätt in i en jätteäcklig mask, (med matchande händer) och av ren förvåning (och chock?) utbrister jag alldeles för högt; HJÄLP!, och skuttar tre meter åt sidan, bort från den läskiga medleålders mannen. Alla skrattar. XD Komiskt.

Men snälla, sluta fira Halloween helt bakvänt. För det första så är det den 31:e oktober, inte nu i helgen eller ikväll.  Så sluta fira wanna-be halloween. Gör det ordentligt om det nu ska firas i Svergie. I övrigt så är inte Sverige tillräckligt maxat för att kunna ha en sån helgdag, och det är inte samma sak som i USA.

70308-263

Här sitter jag (suddig bild) iförd prinsesskostym och, Oj, lägg märke till min solbränna, I OKTOBER!!! (Fem år sen)


//Cary

Kommentarer
Postat av: Linn

nej, jag gillar inte den här helgen.. Det handlar bara massor om djävulen och sånt skit.. Om man tvunget ska klä ut sig när man är vuxen kan man väl göra det i sin ensamhet i nån vrå.. Eller ställa till med en maskerad.. På alla helgonaafton och sånt kan man väl bara tända ett ljus och tänka på de döda?

2006-11-05 @ 01:48:23
Postat av: Andie

Håller med, Sverige är alldelles för medelmåttigt för att fira riktig Halloween, kommer ihåg USA, varenda hus var uppklätt i häxor och pumpor och ljusslingor :D

P.S. Halloween handlar inte om djävulen, det kommer från en keltisk festival som kallades Samhain, det vet vi, eller hur Cary :D

Postat av: Cary

Linn: Det handlar egentligen inte om Djävulen, inte från början. Men här i Sverige klär alla bara ut sig till sadistiska saker, i USA är det sagofigurer, flimfigurer personer från böcker och prinsessor och djur och allt möjligt. Dessutom är ju Halloween INTe på Allahelgonaafton....

Andie: Yup, we know... Som sagt, Sverige pallar inte dessa helgdagar...Men jag hade förträngt det där om samhain :P orka komma ihåg sånt...

2006-11-05 @ 17:50:58
URL: http://lovelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback