Bullbak och smält zoo

En alldeles vanlig dag, jag är på väg till bussen, och har en ganska kort, bekväm skoldag framför mig.
70308-197

Efter skolan ska jag, sara och linn hem till Linn och baka ca 100 bullar. Vi har alla delat in oss i grupper, och alla andra ska baka ca 50 bullar var. Men tack vare de oansvariga unga herrarna Rosman, så måste vi baka dubbelt upp. Imorgon (läs idag) är det kanelbullensdag, och vi i kristna skolgruppen ska dela ut bullar.

70308-198

Sara, med famnen full av ingredienser.

70308-199

Det finns en lång historia bakom denna galenskap. Det hela började med att jag och några till satt i matsalen och diskuterade de tre stora tablettaskarna som stod uppställda på någon slags halvvägg sak. (Ni vet sådan där man kan vinna på tivolin) Då sa jag, vad gott det vore om godiset vore i proportion till tablettaskarna, jag menar, tänk er en superstor zoo, som man tar massa tuggor av.... De andra instämde att; ja det vore gott. Tiden gick, tills jag en dag fick en snilleblixt. Vi köper vanliga zoo, smälter ner dem, och låter det stelna till en enda stor zoo! Sen idag när vi ändå skulle baka,  så passade vi på att köpa en påse. resultatet blev bra, men hade nog blivit bättre om vi låtit zooklumpen stå lite längre innan vi delade den i tre bitar och åt upp den.

70308-200

Sara äter upp resterna från skeden

70308-202

Nej, dags att sätta i gång på allvar med bullarna. Degen är stor, pösig och fin.

70308-203

Det gäller att leva sig in i det man gör!

70308-204

Och skjuts in i ugnen!

70308-206

Resultatet blev; magnifikt (vi överröste dem med fyllning, så de blev ljuvligt goda!) Det blev runt 115 stycken. Vi började runt 4, och var klara med disk och sådant vid 8 ungefär. Slitsamt, men med Sara, Linn, och väldigt mycket dålig humor, blir resultatet alltid en lyckad dag. =)

Ciao, Cary

Kommentarer
Postat av: Sven-Torkel

Vi är bäääst på att baka bullar. Och Linn har säämst humor när hon bakar bullar. Det luktar inte sääst när man har bakat bullar. fy vad kul det är att baka bullar^^

2006-10-05 @ 09:07:21
Postat av: asian handjob

{links:20


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback