Hektisk vecka

Har inte uppdaterat på ett tag nu, men jag har inte direkt hunnit. Har suttit ovanligt lite vid datorn den här veckan. Vi började ju med vanliga schemat i Måndags, och det var ingen messtart inte! Har redan avslutat Block 1 i Biologin, och haft två matteföreläsningar om rotekvationer och annat spännande MaCstuff, och jobbat typ två kapitel i matte, osv. Har haft sammanlagt 11 timmar Biologi den här veckan. Fördelat på fyra dagar, då vi inte har ngt pass på måndagen. Fattar ni hur långa pass vi har eller? Samhällarna har redan fått typ två arbeten som ska lämnas in, på typ 8 sidor vardera. Alla mina kompisar pratar om hur slappt de har det, men vi börjar minsann tre (skol)dagar innan alla andra, och på full mitt-i-terminen hastighet.

Hursomhelst så kom min efterlängtade storasyster hem från sin två månader långa vistelse i Kenya i Tisdags. Vi firade med att äta grekiskt, på Athena. Mums, säger jag bara. Det är sjukt gott, och jag trodde jag skulle spricka efteråt. Hembakt grillat vitlöksbröd m tzatziki till förrätt, grillad oxfilé och klyftpotatis m tzatziki och melitzanadip till huvudrätt och fruktsallad m varm vit chokladsås till efterätt (jag och min syster delade för- och efterrätt, de var så stora). Smarrigt. Presenter hade hon med sig hem också. Jag fick två par skor (se bild), en jättefin sjal (se outfit-bilden) och ett fint stenhjärta.

Igår var jag och fikade på Fräcka Fröken (mums för Greken, men inte särskilt goda chokladbollar) och lekte i vasaparken (bokstavligt talat) med Juliorna och Emma. Mycket trevligt. Saknar dock Andie så ofantligt mycket! Nåväl, bara vadå, 50 veckor kvar? (hoppas på mindre)

Idag var det värmebölja här i stan, mätte 37 grader i solen vid ett tillfälle. Efter en snabb fika hos farmor på hennes mysiga balkong i väntan på bussen, kom jag äntligen hem. Hela dagen hade jag längtat efter att åka ut med båten och bada och ligga på en klippa. Men, ingen vill följa med, suck! Så jag åker själv. Lite läsning, mp3 och en kartong vindruvor, det blev mysigt ändå, även om det var krångligare och lägga till med båten när ingen hoppade i land åt en. Imorgon ska jag och min storebror och storasyster dock ut med båten över hela dagen, med matsäck och så. Blir mysigt.

För mer bilder till allt jag babblat om, se
bilddagboken.

Nu har jag svammlat igenom min ointressanta vecka, hur har ni haft det med skolstart och allt??


Skor, torsdags outfit: Jeans; Cheap Monday, Skor; Kenya, Sjal, Kenya, Linne; H&M, Ziptröja; gammal Gina Tricot, Väska; Old Navy

Kommentarer
Postat av: Julia

Själv har jag då hittills hunnit med hela två lektioner på fyra dagar! :D En idrott och en engelska... resten av tiden har bestått av info och rundvisning och allmänt slappande... Men snart börjar nog vår stress också!

Postat av: Cary

Gah, slappunge ...-_- fuskit

2007-08-25 @ 01:11:52
URL: http://lovelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback