Quickie

Oj, här har det inte uppdaterats mycket alls på väldigt länge. Men för att sammanfatta det som hänt sen sist:

x Den årliga julfesten med gänget. Det blev massor med superfina julklappar (Vi får ihop sjuuukt mycket paket för att vara så få), pzzabak (juligt va? haha. men är det tradition så är det), film, fika och massa prat. Mys helt enkelt.
x Julafton. Min nya älskling; iPoden. Haha, den är underbar. I övrigt var det en fin jul (trots snöbrist), med familjen och morfar & farmor. Spelat massa spel, öppnat klappar, ätit och haft det allmänt trevlans.
x Idag träffades vi för att ha lite farvälfika. Sorgligt va? Haha. Fast vi flumade mest runt, och jag sprang omkring och förklarade för Julia om den gröna lappen, valutaväxling, kontrollerade att hon tänkt på allt och tvingade henne att skicka ett sms minuten hon landat. Imorgon åker hon nämligen till USA i två och en halv vecka för att bo hos anna. Jag är inte alls avunndsjuk... Haha.
x På tal om det har jag flera nyheter, stora, men jag väntar tills alla detaljer är utklarade tror jag.
x Imorgon blir det nyårspartaj, och jag ska nu försöka lösa min stora klädkris. Help!

Vad ska ni göra på Nyår?

Krams

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej! Jag ska också åka till USA snart och du verkar ha varit där? Har du några tips om vad som är bra att tänka på o.s.v? :)

2008-01-01 @ 18:22:27
Postat av: Cary

Ja, jag har bott där :)
Vart ska du åka då? Är det semester eller ngt utbytesprgogram?

Postat av: hanna

Åh, skoj :) Ska till NY på semester/skolarbete :P

2008-01-03 @ 17:35:39
Postat av: Cary

Aha okej.. Jaa, jag vet inte hur pass mycket ni ni ska åka runt..och det är ju inte direkt badsäsong på östkusten nu tyvärr..

Men förutom de klassiska turistattraktionerna, som frihetsgudinnan, ground zero, och empire state building så finns ju Broadway med underbara Fantomen på operan, de spännande taxi åkturerna, och Starbucks är ett måste. Central Park...

FN's HQ är lite överskattat enligt mig, men å andra sidan gick vi aldrig den guidade turen...världens säkerhetskontroller innan, och man får inte ha med sig någon väska in, så ha inte med för mycket grejer om ni ska dit..Times Square såklart.

Sen rekommenderar jag att köpa sådant som inte finns i Sverige, Burt's Bees Beeswax Lip Balm är det mest fantastiska läppbalsam jag någonsin använt, och det finns typ i vilken amerikansk mataffär eller CVS som helst (en inflikning bara) :P

Om du är ett SATC fan så har jag hört om en busstur som typ åker runt till alla ställen och affärer som är med i serien, och så berättar dom om det.. Aldrig åkt det dock, bara hört om det.

Försök hitta en Ben &Jerry's glassbar, godare glass hittar du inte :P
Ett äkta amerkinaskt 'mall' är hur maxat som helst, dock är det ganska dyrt inne i New York, och även i mindre städer finns det fantastiskt sortiment jämfört med Sverige...

Jaja, om det är något mer specifikt du undrar så fråga på :)

2008-01-03 @ 23:08:53
URL: http://lovelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback