Cruel Intentions

Klockan är 2.25. Felders är kvar i Bryssel, på grund av krångel med flyget, sa jag är ensam ett tag till. Har just sett en film som jag inte kan bestämma mig for om jag tycker om eller inte. Om ni har kanalen E! vet ni att det går en hel del ytliga program dar, inklusive dokumentär efter dokumentär (True Hollywood Story) om kändisar, serier etc, etc. En hel del ar riktigt intressant, den om serien F.R.I.E.N.D.S. till exempel.. Vad skådisarna gjorde innan de fick rollerna, vilka som nästan fick rollerna, och sedan om hela seriens historia, och behind the scenes material. Jag som ar vänner nörd gillade det saklart. Det var dock inte poängen med inlägget. Jag sag en THS om en av mina favoritskådisar, Reese Witherspoon, som ar en otroligt begåvad och duktig skådis, och de gick igenom hennes karriär och vad hon gjort, och berättade bla. om filmen Cruel Intentions. Den verkade bra, så jag....letade rätt på filmen, och kollade pa den.

Hursomhelst handlar den om Sebastian (Ryan Phillippe) och Kathryn (Sarah Michelle Gellar), två manipulativa styvsyskon som tillhör Manhattans överklass. I Cruel Intentions är det mycket som står på spel nar de ger sig in i ett farligt spel av sex, förförelse och svek. Offer är den naiva Cecile Caldwell (Selma Blair), och oskulden Anette Hargrove (Reese Witherspoon). Det är sommarlov, och Kathryn har just blivit dumpat av sin pojkvän, Court, för den oskuldsfulla Ceciles skull. For att hamnas utmanar Kathryn Sebastian att förstöra Cecile genom att ta hennes oskuld, och därmed leverera henne till Court som "skadat gods". Sebastian, som har haft sex med de flesta tjejerna i New Yorks överklass vid det här laget, borjar bli uttråkad. Han anser detta vara en alldeles for lätt utmaning, men går ändå med på det. Sen sätter han siktet pa Anette, den nya rektorns dotter, som skrivit en artikel i "Seventeen magazine" om att hon ska förbli en oskuld tills hon gift sig med sin pojkvän. Sebastian slår vad med Kathryn om att han kan förföra Anette innan skolan böorjar till hösten. Kathryn tror inte på honom, och går med på vadet, Om hon vinner får hon hans ovärderliga 1956 Jaguar, och om han vinner får han Kathryn i en hel natt - hon är den enda hitills han alltid velat ha men aldrig kunnat få...

Alla skådisarna ar grymt begavade, inte minst Reese och Ryan som (de var ett par redan da, i verkligheten) har en sådan stark kemi, och det är allt från vackert till hjärtskärande när man ser dem. Filmen är sorglig och oförutsägbar. Det är fantastiska skådespelarinsatser, och om du inte är så känslig bör du se den. Som du kanske förstår av handlingen ar det en del snusk med i filmen...

Du kan läsa mer om filmen
här, och se trailern här.

Cheers. (Lägg märke till att jag infogat åäö i hela inlägget den här gången...:)

Kommentarer
Postat av: Julia

Filmen låter ganska invecklad men rätt bra. Något man ska ta och se i framtiden kanske... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback