Glad Påsk

I Torsdags var det filmnatt hos David, och det utspelade sig ungefär som vanligt:

  • Åtminstone en konflikt om vilka filmer som ska visas
  • Åtminstone en som fick sova på golvet
  • Problem med vad som skulle ätas
  • "Klockan fyra" filmerna
  • David försöker vara elak mot Emil och misslyckas totalt

Punkt ett, Linn ville bestämt se The Holiday. Visst, det är en väldigt bra film, men alla som var där hade redan sett den och ville se nya filmer. Vi kollade på den i 5-10 minuter, innan vi stängde av och satte på en annan film. Linn var gnällig i trekvart och bitter i ett dygn efteråt.

Punkt två, återigen är Linn offret i dramat. Det började med att vi låg skavfötters på en madrass, men sedan satte hon sig i soffan. Jag som då halvsov, (det visades en alternativ version av Rödluvan och någon sjungande get...) tittar upp, inser att jag har madrassen för mig själv och tänker, "Åh, vad skönt" och breder ut mig. När Linn sedan inser att hon inte får plats i soffan, och inte längre på madrassen heller, somnar hon på golvet. På morgonen vaknar jag dock och ser att hon ligger ihopkrupen vid madrassens fotända.

Punkt tre, efter mycket diskussion bestämmer vi att vi ska gå till Ica och så köper alla det de vill äta. Så vi går till Ica. Ica är stängt när vi kommer fram. Typiskt! Det slutar med att vissa beställer pizza från pizzerian bredvid, vissa cyklar till en annan Ica som har öppet längre, och David äter mackor. Vi möter en halvfull kille som går fram till Alex och småpratar. Vad sägs om frågan "Vad tycker du om samhället då?", lättsmält eller hur?

Punkt fyra, som alltid när man är sex killar och två tjejer uppstår konflikter när killarna vill se någon jobbig grekisk krigs-action-film som utspelar sig typ år 300 f.Kr. Efter att de raddat upp film efter film som jag och Linn säger "Den sätter vi på klockan fyra när vi kan sova", utbrister Dennis "Men vi kan ju inte se alla filmerna klockan fyra!". Välj en, svarar jag diplomatiskt, och som vanligt vinner jag och Linn. I viss mån åtminstone.

Punkt fem, vi kollade på Just like heaven. Linn hade inte sett den, och inte Alex och Emil heller. David tror att Emil är den enda som inte sett den, och bryr sig därför inte att han råkar sätta på den dramatiska slutscenen på sjukhuset. Jag, som har underbara reflexer, slänger mig över Linn med en kudde och skriker "blunda och håll för öronen", för glatta livet. Inte vill jag ju att slutet ska förstöras heller.

Filmlistan bestod i slutändan av:

10 minuter av The Holiday
Inside Man
Just like Heaven
Dodgeball (Jag somnade, den var dålig plus att jag sett den förut)
Alternativ version av Rödluvan och någon sjungande get
En bit av 300
Sen satte David på en playlist, och folk började somna av så jag vet inte vilka som såg vad, eller om alla somnade. Det var Boog & Elliot, Lejonkungen III, och Motorsågsmassakern (!!!)

När David vaknade klockan nio av att Motorsågsmassakern började, stängde han dock av.

Nu är det påskafton, jag har ätit godis, mat och fika. Mer detaljerat än så känns det inte viktigt att beskriva min dag. Glad påsk allihopa!


Kommentarer
Postat av: Linn

"Och som vanligt vann jag och Linn" Mahaha, girlpower!

Postat av: Cary

Hahaha, of course XD

2007-04-09 @ 16:12:32
URL: http://lovelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback