Filmnatt och en underbar låt

Ytterligare en filmnatt hos David avverkad. Vi såg en annorlunda film som hette Closer. Jag måste erkänna att jag somnade efter 2/3 av filmen (jag var astrött), och vaknade till sista scenen. Surt, för nu önskar jag att jag sett den där biten. Den var udda, men väldigt imponerande efteråt. Dock måste man vara ganska...tålig för att se den.  Hursomhelst var det en underbar låt med; Damien Rice - The blower's daughter, som jag lyssnar på repeat på just nu. Den är verkligen vacker. Tror jag ska be David låna ut filmen till mig så ska jag se den bit jag sov igenom. BAra för att man inte kan se bara vissa bitar av en film.



Lyssna på låten, den är underbar. De filmklipp som är i sepia är en del av musikvideon, de som är "normala" är från filmen Closer


Temat för filmkvällen skulle gå ut på att alla fick välja varsin film bara för att det var snygga skådisar med i den, strunt i handlingen (temat: ytlighet). Temat sket sig dock lite, och den andra filmen vi såg var Elizabethtown. Ytterligare en unik film, som inte hade någon stark handling alls, men känslorna och konversationen och personerna gjorde filmen levande. Huvdrollerna innehades av Orlando Bloom och Kirsten Dunst. Closer hade Jude Law, Natalie Portman, Julia Roberts och en till i huvudrollerna.

Kommentarer
Postat av: Linn

Fast vadn menar du? Tyckte du den va bra? Det va ju bara snusk rakt igenom!

2007-06-02 @ 19:02:21
Postat av: Cary

Alltså, det var imponerande att manusförfattaren lyckades skapa filmen genom att enbart fyra personer hade repliker. Det var som en monolog fast med
fyra stycken. Man flyttades genom tiden genom att de sa "vi har varit ihop i ett år nu" etc. Sen var ju själva handlingen i filmen lite underlig och väldigt snuskig. Så jag vet inte. Både och. Men vadå, det var ju du som ville fortsätta se filmen fast den var snuskig, david stängde ju nästan av filmen på allas begäran, men du sa "Nej, jag gilar udda filmer!" . :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback