En billig stl.170 tack.

Att fynda i klädaffärers barnavdelningar, inte minst på H&Ms, är något jag tycker om. Jag gör det visserligen ganska sällan, men jag brukar ändå alltid titta om det är något som tilltalar mig på barnavdelningen. Storlek 170 motsvarar kanske runt stl.34-36 i vuxenstorlekar, men priset på tex. en klänning från H&Ms barnavdelning är nästan alltid 98:- eller 149:-.

Tips från H&Ms barnavdelning:
-
Vanliga svarta/vita koftor kostar 149:-
- För ett tag sen fanns det tvåpack linnen för 79,50:- (randiga, enfärgade, prickiga)
- De säljer skor för ca. 98:- ända upp till storlek 39
- Klänningar kostar som sagt 98:-/149:-, helt överkomligt för en vanlig söt klänning

Jag har länge velat ha en Adidas sweatjacka, men har liksom inte velat lägga pengar på det. Jag vill ha en i samma material som min Pumajacka, som är mycket skön etc etc. Hursomhelst kostar en Adidas sweatjacka cirka 700:- på Stadium på vuxenavdelningen, medan en likadan jacka (och då menar jag likadan, det står inte "barnjacka" skrivet någonstans) på barnavdelningen kostar mellan 300 och 400 kronor. Jag provade en och stl. 164 kändes som en 36, den storlek jag har i vanliga fall. Inga hakar, med andra ord. Skynda fynda, det ska jag.

Har ni några lyckade "barnavdelningsköp"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback