What a day

Ojoj.. var ska man börja?

Första dagen i skolan efter påsklovet. Trevligt må ni tro att träffa alla kompisarna igen. Nu kom jag just precis på att jag glömt beställa buss (måste beställas senast kl 18), och jag som har sovmorgon imorrn - börjar halv tio. Nu måste jag åka in kl 07.15 i alla fall. AAAAAAAAAAA... jag blir galen (det hetter folle i femininum på franska, det har jag tryckt in i huvudet idag) Men men, åter till bloggen.

Det var en ganska händelselös dag till att börja med, men jag julia och kim flummade ju runt - som vanligt... Sen fick vi veta de preliminära gymnasieintagningsbeskedsaken... Jag kom in... jippee... tror jag... (vilken entusiasm, intresseklubben antecknar). Sen så skulle vi sitta i smågrupper och diskutera Ondskan av Jan Guillou som vi har läst. Jag måste säga att jag inte direkt skrek av glädje när jag hammnade med Karro och Sofia istället för Julia och Kim, men okej.. det gick...det blev väldigt intressant... Vi gjorde 1 ½ fråga, och resten av lektionen var främst en intervju om mig... De frågade om mig, mitt liv, min framtid, kyrkan, min tro, mina kompisar, mina värderingar och, tja allt möjligt. Och fatta, det mest otroliga var att de inte käbblade emot, utan de lyssnade, och jaa, lyssnade verkligen. De frågade, och de brydde sig om svaret (!?!?!) Uj, vad trevligt det var. Jag kände dessutom att det gick riktigt bra att berätta!!

Sen drog jag julia och kim till stan i jakt på en bikini till mig och ett friskispass till julia. Det fanns inget pass, men en bikini hittade jag dock. Den är brun med guld på..typ, men jag kan ta en bild imorrn, har lagt undan den till dess. Ska alltså köpa den då... Imorgon har jag Matte A prov och franska betygsavgörande läxförhör.

Som sagt, What a Day. Tilläggas bör, att alla som sökte musik i min klass kom in enligt det preliminära beskedet. Yay!

Kommentarer
Postat av: Josef

men du gästbok på den här sidan skulle ju inte va helt fel...

2006-04-19 @ 17:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback