Julkalenderns topp tre

Årets julkalender har jag bara sett första avsnittet av, pinsamt. Ända sedan avsnitt ett har jag tänkt att jag ska "se ifatt" på svt.se, men tack vare allt plugg har jag inte hunnit det. Nu, när jag missat åtta avsnitt (typ 2 timmar) känns det lite jobbigt att ta igen. Jag har inte tid! Här kommer hursomhelst mina tre favoriter genom tiderna.

1996 - Mysteriet på Greveholm
En spännande men också rolig historia om en knasig familj som firar jul på ett gammalt slott där det finns både tjuvar och spöken!
//Beskrivning av www.svt.se
Jag var bara fem år när den här gick, men jag kommer ihåg den så fruktansvärt väl. Jag tyckte den var både rolig och spännande. En klar favorit!

1995 - Jul i Kapernaum
En saga om en stad, om människorna som bor där och om en stjärna som lagt sig ned för att vila.
//Beskrivning av www.svt.se
Här var jag bara fyra år, och jag kan inte påstå att jag minns så jättemycket, eller att jag kommer ihåg  vad som hände i slutet. Jag har dock vissa minnesbilder av den, och jag minns att den var spännande. Någon mer än jag som minns en stor typ, isvägg, och en hemlig gång, eller inbillar jag mig bara det? :S

1989 - Ture Sventon privatdetektiv
Ture Sventon på äventyr i Lingonboda, Arabien, London och Stockholm.
//Beskrivning av www.svt.se
1989 var jag förstås inte född, men jag har sett denna i repris flertalet gånger. Mannen med semlorna (temlorna) som egentligen heter Sture Svensson men inte säger S, har alltid varit rolig och spännande att se på. Vem minns väl inte Vesslan...?


Tips: Har du sett någon av dessa som barn och tyckt de var bra finns risken att du förstör detta intryck genom att se dem igen med "vuxnare" ögon. Dock funderar jag på att försöka hitta och se på Jul i Kapernaum igen eftersom det enda jag imprincip kommer ihåg är att det var jättespännande och bra. Men som sagt, då kanske jag förstör min lyckliga illusion =)


Cary

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag älskar Mysteriet på Greveholm! Jag har hela den hemma:D

Postat av: Cary

Ja den är störtskön. En klar favorit :)

2006-12-10 @ 15:41:18
URL: http://lovelii.blogg.se
Postat av: Julia

Har du börjat säga "Pusskraaaam" hela tiden nu...? :P Det förekommer rätt frekvent på din blogg om man säger så, rätt kul fast jag måste påpeka att det är lite fjortisvarning också... ;D Jaja, sen är såklart Mysteriet på Greveholm den bästa kalendern, fast jag vet inte om jag heller skulle våga se det igen... För det är säkert inte alls lika bra... :P

2006-12-10 @ 16:55:22
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Cary

Men förlåt då :P Det är ju bara en väldigt utdraaagen kram you know :)

2006-12-10 @ 17:11:00
URL: http://lovelii.blogg.se
Postat av: ocerjxqsl lnauvsc

ksbyrhfwp ijbrtsvfh duglchpyt jpyrvtca jqxsih zfwhltm berl

2007-05-15 @ 05:19:13
URL: http://www.koerxpg.ibxltwd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback