I've got love that I can't hide

Hallelujah, I've got love that I can't hide
Hallelujah, oh my lord I can't deny
That I'm in love with you
Jesus hear me now I need you more and more
Cause I'm in love with you
Here I am with endless love.


Den här helgen har varit den bästa i hela mitt liv.

And when the tears wont stop falling because of the love... Hur skulle jag någonsin kunna förneka den Gud som älskat mig så mycket?


Det handlar inte om de oändliga teologiska diskussionerna. Det handlar om Guds oändliga kärlek. Utgå från att det finns en Gud som är större än allt annat, så är ingenting längre omöjligt. Ingenting kan bemötas med argumentet  "Det där är inte rimligt". Gud är allsmäktig. Jag tänker citera en bit från min favoritbok; Alexandra av Torgny Wirén.

"-Egentligen är det bara två saker som gör att kristendomen känns speciell, sa hon.
Hon bet sig tankfullt i underläppen
-Två saker, upprepade hon.
-Vilka då? frågade Sebastian.
Ytterligare en stund satt hon tyst. Det var som om hon inte ville säga någonting innan hon var helt säker. Till sist vände hon sig mot honom.
-Det första är förlåtelsen, sa hon. Kristendomen startar med förlåtelse, hela dess tänkande genomsyras av förlåtelse. Ytterst var det därför Jesus kom hit till jorden. Det var därför han dog. Visserligen talar alla de andra religionerna också om förlåtelse, men kristendomen inte bara talar om den. Kristendomen är förlåtelse. Gud har inte räckt ner ett rep eller en stege som hjälpmedel, han kom själv ner för att bära oss fram.
Alexandra drog benen ännu djupare under sig. Hon satt på knä nu. Blicken sökte sig tankfullt upp mot den klarblå skyn utanför. Det blev tyst igen. Först efter ett par minuter kom fortsättningen.
-Det andra, sa hon, är gemenskap. Kristendomen handlar om en relation. Gud är inte bara barmhärtig och förlåtande. Gud älskar. Gemenskapen tränger in i Guds eget väsen. Gud är gemenskap. Bönen i kristendomen handlar inte om någon daglig plikt, det är en levande relation med Gud själv. Himlen är inte heller någon belöning till den som levt ett gott och rättfärdigt liv. Himlen i kristendomen är det sällsamma erbjudandet om en evig gemenskap med den treenige Guden. Relationen handlar inte om att på avstånd betrakta. En kristen får krypa rakt upp i Guds famn."

Och så är det, och så underbart det är sen. Jag skulle aldrig kunna förneka Gud, kärleken är för stark. Jag önskar inget högre än att alla ni som läser detta själva ska få möta och ta emot den levande Guden.

Du är älskad

Kommentarer
Postat av: Tove

Vad bra mer tid att plugga (bör jag vara glad över det?) ^__^

Postat av: Michelle

Jag älskar den låten! Men vad heter den och vem sjunger? Jag gillar hur du uttrycker dig på bloggen! Alexandra är en riktigt bra bok med, har också läst den. Fantastisk!

2008-02-13 @ 20:12:40
URL: http://chelli.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback