Midsommar

Midsommar. Var börjar man. I vanliga fall brukar min midsommar vara precis som Linn beskrev den här. Vad man ska göra, med vem, var osv. osv. Men i år var det andra bullar. Ja, hela veckoslutet har varit helt crazy. Mamma fyller år 21:e, Midsommar var 22:e och min lillebror fyller år 23:e. Därför var det lite födelsedagsfirande även 22:e. Det var cirka trettio pers hemma hos oss: alla kusiner på mammas sida, massa kompisar, fyra kenyanska läkarstudenter (min syster ska till kenya i 2mån som, hon studerar till sjuksköterska, så på så sätt var det hon lärt känna dem typ) och lite fler diverse människor. Jag tror aldrig jag haft så roligt på en midsommar förut!

Det tar lång tid om jag ska sammanfatta allt, men jag kan ju göra en kort resumé

Maten: Tre olika sorters tårtor, massor med jordgubbar (vi hade plockat 16 liter dagen innan), hemmagjord potatissallad,grillad kyckling, sallad, kasslerskivor, korv (mest för barnen i suppose), melon, jordgubbar vindruvor och massa godis.

Lekarna: Det blev en nostaligtripp när hela kusinskaran var samlad för första gången på länge, vi fick med allihopa på att spela brännboll på ängen på andra sidan gatan. Det var en salig blandning från 7-48 år, kusiner, vänner och kenyanare som vekrligen kunde springa fort. Efter det var det kubbturnering (fast vissa tyckte det var roligare att kasta sniglar (I know, yucky). Under kvällen blev det även extrem hjärngymnastik med fyra man i soffan. Jag menar verkligen extrem, efter tredje omgången som var jättelång kände man sig hjärndöd.

Vädret: På förmiddagen, innan gästerna kom, var det mulet och regnet hängde i luften. Bord dukades upp på alla möjliga och omöjliga platser inomhus. Men sedan vid 3, när gästerna anlände klarnade det upp, och solen sken (hör och häpna). Jättehärligt. På kvällen regnade det igen, men då var vi ändå inne. sen när vi tog en prommenad ner till vattnet duggade det lite, men det gjorde inte så mycket.

Bjuder på diverse bilder...




Hur var er midsommar?

Kommentarer
Postat av: sofia

jag hade en helt OK midsommar med familjen :) fina bilder :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback