Oh no...!

Jag hittar inte kameran. Vart är den? Jag måste ha glömt den någonstans, med lite tur hos Farmor eller Andie. Annars blir det besvärligt. Suck, och jag som hade massor med fina bilder! Typiskt. Menmen, har inte bloggat på länge - här kommer en "snabb" sammanfattning av det som hänt.

Det varit en intressant helg/vecka. Det började i Torsdags med att jag och klassen var på en halvkass uppsättning på Lilla Teatern, som hette Kom igen, Charlie. Och som min lärare så fint uttryckte det så "handlar den om Charlie som ska komma igen". Nej, men den var ganska seg om än lite rolig ibland. Linn, det smartskaftet, glömde dock bort teatern och kom inte på det förrän en halvtimme efter att det börjat. Need I say, att hon inte kom? Sen efteråt, den gripande teatern höll på i nästan tre timmar, så klockan tio typ var jag tillbaka hos farmor där jag sov över.

Sen, Fredag, var en dag som alla andra. Förutom att jag plågades av abstinens och längtan efter vännerna mina  som jag skulle träffa på kvällen. Dagen gick ovanligt långsamt, men mycket riktigt. När jag kollade mobilen efter gympan så hade jag fått ett efterlängtat sms med tid och plats och order. Ja, just det. Jag, Andie och Emma har fyllt år, så nu skulle vi firas. Punktliga som vanligt anländer vi till busshållplatsen (Jag&Andie) vid Hageby Vårdcentral, och möts av Emma som fått order att hålla sig borta från köket och att gå och hämta oss. Vi kommer hem till Emma, men är de klara? Nej, självklart inte. Jag och Andie kan inte motstå frestelsen att smyga fram till köksdörren och knuffa upp den bara för att få¨höra Jules, Uulias och Chips förfärade skrin. "Uuuuuut, vi är inte klara, ni får inte vara här!!!!!" Tillslut blev de åtminstonde klara, och kvällen fortsatte med smarrig trerättersmiddag, fina presenter (men kameran är borta, så inga bilder får ni förrän den kommit till rätta); ett grönt paraply med små rosa hjärtan, en söt låda med visdomsord i, (supersöt) ett prydnadshjärta, ögonskugga, och ascoola muffinsformar i silikon - alltså så man kan använda dem flera gånger. Wiie, här ska bakas. Sen körde vi karaoke, en intressant kombination av musikklassbarn och falska toner =P Kvällen fortskred som kvällar gör. Mycket prat, lite nostalgi och gamla bilder, och sedan tillsist lite sömn.

På lördagen gick vi från Emma, och det underbara vårvädret var påtagligt då alla försökte tappert att trots den kalla vårvinden gå med uppknäppta jackor och utan vantar. Ni må tro att Uulia fick en utskällning när hon försökte sätta på sig mössa. Dessutom knäppte vi några kort på ett gäng vackra snödroppar som vi såg. Sen gick jag och Uulia in på Erikshjälpen Second Hand, men vi hittade inget av intresse. Sen gick hon hem till sig, och jag åkte till farmor igen. Jag somnade en stund framför tv:n, och lika bra var väl ändå det. Jag var trött. Sen på kvällen åkte Andie och jag till badhuset, som kyrkan hade hyrt för kvällen. Efter stoj och lek och diverse brott mot de ordinarie badhusreglerna lade vi oss dock i bastun i cirka 1 ½ timme, och pratade. Vi bestämde att jag skulle följa med hem till henne efteråt, och sova över. Jag ringde hem och meddelade att jag inte skulle komma hem ikväll heller, och eftersom jag redan hade grejer med mig så tog de det ganska lugnt. =)

Väl hemma hos anna var vi hungriga, och vi åt oxfilé och potatis (tillagad på något sätt i ugnen, vet inte riktigt hur, men det var gott)... förutom att jag och Andie inte orkade värma potatisen ordentligt så var det supersmarrigt. Sen satte vi oss framför tv:n och kollade på en film som hette Livsverket. Den var faktiskt rätt bra. Efteråt var vi så trötta att vi nästan stupade i säng. Morgonen efter vaknade vi rätt tidigt. Det är sjukt härligt med en sådan där ordlös vänskap, och vi spenderade cirka 1½ timme efter det att vi vaknade med att ligga på varsin ände av rummet och titta på varandra, ända tills jag tog en av hennes böcker och började läsa. Vi var fortfarande så pass trötta att vi inte orkade gå upp.

Sen åkte jag hem vid typ ett, och städade mitt rum (välbehövligt), åt god middag med lax och potatis, läste klart Andies bok, och bara allmänt softade. Nu sitter jag här, måndag morgon, börjar klockan 15.00 idag, slutar 15.30 - gick upp klockan 8.00 (jag trodde den var 10.00). Ska maila min handledare nu, och med lite tur slipper jag åka till skolan alls idag. Menmen. Nu ska jag fortsätta plugga. Och juste, anledningen till att jag inte bloggat är att jag inte haft tillgång till dator sen i Torsdags (förutom i skolan iof). Känns jättekonstigt, har suttit superlite vid datorn! Hursom, plugga var det..och leta kamera.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback