"Va, kan du stava till nationalencyklopedin?"

sa Moa förvånat. Det stavas ju gripande som det låter stolle!

It's insane. Jag har fått en släng av morgonpigghetssjukan. Aldrig (åtminstone inte sen jag var tre och teletubbies klockan 7 var dagens höjdpunkt) har jag varit en morgonpigg person. Men nu börjar konstiga saker hända. I måndags var jag ledig, men hade ändå satt klockan på 9 för att jag hade massor med plugg att ta itu med. Jag vaknar på morgonen, av det jag tror är väckarklockan. Dock är jag så seg att jag ligger kvar en hel timme. Så klockan tio (tror jag) pallar jag mig upp ur sängen, och känner mig efter någon minut ganska pigg. Men, tänker jag, varför hör jag min lillebrors röst? Är inte han i skolan? Jag kollar mer noggrannt på klockan. VA, några minuter i åtta?! Jag känner riktigt noga efter. Nej, jag är inte trött. SÅ jag sätter mig och pluggar.

Onsdag , jag börjar klockan ett. Mamma frågar dagen innan, "När ska du in i morgon då?" Jag åker med er svarar jag. Och mycket riktigt, klockan sju sitter jag med dem i bilen, på väg mot stan. Jag hade kunnat åka in med min storebror vid 12. Sen går jag av hos farmor för att äta frukost, sedan cyklar jag därifrån till skolan, och pluggar.

Torsdag, idag. Jag börjar tio över ett (vår handledare var sjuk, så första lektionen var inställd). Jag ska åka in med farmor som sovit hos oss klockan 11 på förmiddagen. När vaknar jag? HALV ÅTTA!

Helt sjukt, jag har alltid varit en, inte extremt, men ändå ganska morgontrött person. Jag måste dock medge att det är skönt att gå upp tidigt, för man hinner med så mycket under dagen. Usch nej, nu låter jag som världens tant.

Tilläggas bör, att jag äntligen är klar med min biståndsrapport, jag fick MVG på matteprovet och fastän jag är mycket stressad och har mycket kvar att göra så är jag glad. Idag har varit en bra dag. Till råga på allt var det en snyggdag. Min outfit var ganska enkel, men håret låg rätt, och ansiktet var medgörligt - behövde inte ens smink. Dessutom hade jag klänning och vårjacka på mig, och jag frös inte ett dugg. Bra dag, imorgon blir det nog stressigt igen.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: David

"Jag måste dock medge att det är skönt att gå upp tidigt, för man hinner med så mycket under dagen."
Hahaha, Mikaela konstaterade samma sak i lördags! :P

Men skön grej att vakna tidigt; antagligen har du väl lagt dig i lagom tid? Ingen fara, det går nog över ska du se.

Och grattis till MVG:t! Är stolt över dig. ;)

2007-03-15 @ 22:11:23
Postat av: Cary

Haha, tack..men grejen är den att jag typ ligger o läser till halv ett, hinner inte det annars...men liksom, det är ju inte direkt god tid :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback