So do la fa mi do re, so do la ti do re do

Idag drabbades jag av en minnesbild från nian. Min klass (inklusive jag själv då) sitter i ett av uppsjungningsrummen i Louis De Geer och softar. Vi väntar på att konserten (eller om det var ett rep bara, minns ej) ska dra igång, och sörplar på festisar. Efter att ha insett att tv:n kan visa annat än bara en stumbild av den då tomma scenen sätter vi på en annan kanal, och det är en film om en tjej, hon spelar fiol (inte poängen i filmen, men hon gör det).

Vi var ju inte så inne i den, men jag minns att tjejen skulle rymma ur huset, så hon kliver ut på det platta taket utanför hennes fönster (ni vet ett sådant där typiskt amerikanskt hus), och börjar klättra ut på grenen för att komma ner på marken via trädet (självklart växer ett träd där). Av någon idiotisk anledning har hon fiolen i ena handen. Då händer det; hon ramlar.

Normal reaktion: Åh nej, hon kommer slå ihjäl sig
Jules reaktion; AAAAAAAAAAHHHHH, vad håller hon på med???? AKTA FIOLEN!

Tjejen typ bryter nacken, vi måste stänga av tv:n för vi ska ut på scen, och Jules går och ältar den trasiga fiolen resten av dagen (man såg hur den splittrades och pajade när den slog emot marken). Sympati för hon som rammlade? Nej nej, hon var ju bara en enorm klant som pajade en fin fiol. Men visst...vem tänker inte så? :P

En sann musikestet? Nåväl, det har inte blivit bättre sen hon började musik på gymansiet i alla fall, utan snarare har det gått utför. Nu kan man knappt lyssna på radion (i hennes sällskap) längre utan att få en kommentar om att, nu, nu missade artisten visst en ton. Ta detta med en nypa salt Jules, jag yycker du är så söt när du gör det, jag lovar :D

Men, sanningen att säga, så tycker jag bara att det är roligt. Speciellt när hon blir riktigt upprörd över den där missade tonen, eller höjningen eller whatever som gick fel. Haha, du förgyller mina dagar Spotdot.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahahaha... Ja, vad ska jag säga, jag måste ju hålla med för det är ju sant. Hade helt glömt bort den där filmen men nu när du påminde mig så kom jag ihåg den exakt. :P
PS. Glöm inte tritonussubstitutet och tersen i basen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback