Good night sweethearts

Vilken dag det har varit. Den har varit alldeles vanlig och ointressant men ändå så bra. Det började med Kemi B och Matte D nonstop från 8 till halv 12, men sedan slutade jag. Dock skulle det vara öppet hus på kvällen, så jag åkte nte hem utan till farmor istället. Väl där satt jag och kollade på tv en stund, förberede en labb och somnade sedan på farmors säng. Söta farmor skjutsade mig till och med till skolan sen till klockan 16, där jag slog ihjäl lite tid framför datorn en stund.

Av någon anledning ville lärarna ha mig på olika håll; Claes i matten och Micke övertalade mig att vara i kemin och labba lite också. Sen innan gick jag och Mika runt på skolan och städade, sköt in stolar och Mika som är lite pedantisk rättade till alla tangentbord också >.< Vid kvart i fem var det dags för kunskapspizzan, en panpizza-bit som serveras inför sådana här tillställningar för alla som hjälper till. 17.30 var jag och Anna i labbet och lekte lite med Zink och saltsyra. Haha. Eller, lekte, labben var sådan. Eftersom zink är vätgasutdrivande pös det massor. Höhö.

Sen efter det gick jag ner i cafeterian och åt en pepparkaka, nån skumgodis och drack saft. Trevligt. Sen satte jag mig och var ineffektiv på matten; gjorde 2 och ½ tal ungefär. Jag satt mest road och tittade på 'elevambassadörerna' som gick runt med nior och föräldrar och hade guidad tur, samt på mina andra klasskompisar som inte låg i fas med matten utan stressade för o hinna ikapp.

Efter det gick jag och Mika mot resecentrum, och fick sällskap av Markus, Henrik och Fredrik. På Skvallertorget konstaterade jag och Mika att vi aldrig klättrat upp på statyn som står där (som att man borde ha gjort det....?), så vi besteg trappan upp mot guldkalven i toppen. Efter det skulle le boys egentligen svängt av för att komma hem till sig, men de följde oss till resecentrum istället. Such gentlemen.

Nu ska jag läggamig i sängen och kolla på en film som jag just lagt över på min iPod, mys blir det.
Puss&Kram på er som läser, om det nu är någon kvar efter de senaste månadernas dåliga bloggning >.<
Haha

Kommentarer
Postat av: Julia

Hihi, idag gjorde vi också labb med zink och saltsyra, och så lite diskmedel också. Det pös massor och skummade och såg väldans kul ut... :D

Postat av: Cary

Vet du varför det blev som det blev då? :P

2008-01-20 @ 17:29:25
URL: http://lovelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback